Uncategorized, رویدادها, گردهمایی

گزارش دهمین گردهمایی ایرانین درامر- اسفند 1394

ایرانین درامر دهمین گردهمایی خود را برگزار کرد

 

 

دهمین گردهمایی در روز بیستم اسفندماه 1394 و با حضور بیش از 100 نفر نوازنده و علاقمند از سراسر ایران و همچنین اساتید و نوازندگان فعال در عرصه موسیقی کشور در سالن سرنا برگزار شد.

در ابتدا استاد پیشکسوت جناب آقای کیوانشکوه با ایراد سخنانی به نقش اساتید در فراگیری صحیح این ساز اشاره داشتند. ایشان مدیوم اینترنت را برای این کارکافی ندانسته و معتقدند هیچ جایگزینی برای فراگیری در محضر استاد وجود ندارد.

 

 

 

 

پس از آن آقای علیرضا طباطبایی گزارش کوتاهی از فعالیتهای سال 94 ایرانین درامر به سمع حضار رساندند. از آن جمله برگزاری پلی الانگ سوم ایرانین درامر با حضور نوازندگان گیتار بیس؛ برگزاری دو دوره مسابقات مفرح سریعترین ایرانین درامر؛ برگزاری کارگاه های آموزشی با اندی روده، آنتوان فدوی و یاست نیکل جهت ارتقاع سطح نوازندگی در ایران؛ و همچنین چاپ مقاله ای در باره ایرانین درامر در مجله تخصصی آلمانی زبان Rock Hard به قلم اندی روده.

 

 

بعد از این گزارش نوبت به مباحث آموزشی این گردهمایی رسید که با “ضبط درامز الکتریک در خانه” شروع شد. آقای آشور مرادیان (آرتیست کمپانی رولند در ایران) کلیه مراحل ضبط درام ترک یک قطعه را بصورت عملی و با استفاده از ویدیو پروجکشن برای حضار تشریح کرد. وی با استفاده از یک دستگاه وی درام Roland ضمن ضبط قطعه ای از گروه “هامان” به زبان ساده به تشریح مراحل ریکورد درامز در نرم افزار Cubase پرداخت.

 

 

 

 

بعد از استراحتی 30 دقیقه ای که عمداتا به گپ و گفتگو بین درامرها میگذرد، نوبت به دومین مبحث آموزشی رسید. این بار ایرانین درامر مفتخر بود میزبان نوازنده پیانو و آکاردیون و همچنین استاد دانشگاه تهران آقای داود جعفری باشد. ایشان مبحث آموزشی خود به نام “انقلاب ریتم” را، با پخش برگه هایی بین حضار آغاز کرد و با نواختن پیانو به آموزش پیچیده ترین فیگورهای ریتمیک پرداخت. شرکت کنندگان گردهمایی دهم نیز با سوالات خود و خواندن این فیگورها وی را همراهی کردند. با کمک ایشان و طرح این مبحث ، نور روشنی به زوایای از دید پنهان بحث ریتم تابیده شد که قطعا کار بر روی آن باعث پیشرفت هر نوازنده ای میگردد.

 

 

 

 

در سال آتی ضمن برگزاری پلی الانگ چهارم که با شرایط حرفه ای تری نسبت به سال پیش در انتهای اردیبهشت سال 1395 برگزار خواهد شد، میزبان اساتید بزرگی از اروپا خواهیم بود تا در رشته های گیتار الکتریک، پرکاشن و درامز باعث پیشرفت نوازندگان و هنرجویان ایرانی باشیم. کلیه اطلاعات مربوط به برنامه های سال1395متعاقبا و از همین طریق اعلام میگردد.

در پایان ضمن تشکر از کلیه دوستانی که از راه دور و نزدیک به آخرین گردهمایی سال 1394 تشریف آورده بودند، از شرکت سرنا و مدیریت محترم سالن سرنا جناب آقای عظیمی نهایت تشکر را داریم که با حمایت همه جانبه از ایرانین درامر باعث شده اند در آستانه چهارمین سال فعالیتمان باشیم.

به امید دیدار در برنامه های سال پیش رو 1395 …..

در ادامه عکسهای خانم سحر شاطری را از این برنامه ملاحظه میفرمایید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *