رویدادها, گردهمایی

گزارش هفتمین گردهمایی نوازندگان درامز ایران – آذرماه 1393

 

در این گردهمایی که با استقبال کم نظیر روبرو شد، بیش از 150 نفراز سراسر کشور شرکت کردند که در میان آنان بسیاری از همکاران نوازنده در بخش گیتارباس نیز به دعوت این حضور داشتند.

گردهمایی هفتم با خوش آمدگویی آشور مرادیان آغاز شد و سپس طبق روال هر بار با صحبتهای استاد کیوانشکوه جلسه ادامه پیدا کرد. ایشان که از پیشکسواتان ساز درامز در ایران بشمار میروند صحبتهای خود را با ذکر مواردی ادامه دادند؛ ازجمله:

–  خوشحالم که این تعداد موزیسین را در یک جا میبینم و این همبستگی به پیشرفت موسیقی ایران کمک خواهد کرد.

–  وجود این برای هر نوازنده ای مفید است و با کمک تک تک شرکت کنندگان این روند تداوم پیدا میکند.

–  وجود این گردهمایی به حمایت نوازندگان از یکدیگر بسیار کمک میکند و خارج از ساز زدن و همنوازی ، شناخت اعضا و تبادل اطلاعات بسیار مهم و مفید است.

 

همچنین این گردهمایی میزبان دو نفر از نوازندگان پیشکسوت درامز ایران بود: جناب آقای واروژ و جناب آقای بهروز پرتوی برای اولین بار به گردهمایی آمده بودند و از نظم موجود در این برنامه بسیارتعریف کردند.

 

درادامه آشور مرادیان چکیده ای از بیست ماه فعالیت این را، به شرح زیربرای حضار ارایه کرد:

–         برگزاری هفت گردهمایی با حضوراساتید و نوازندگان درامز از سراسر کشور؛

–         برگزاری کارگاه های آموزشی و مسترکلاسهای تخصصی با دعوت از اساتید بین المللی ،

نه فقط برای درامز بلکه همچنین برای همکارانمان در بخش پرکاشن – گیتار الکتریک و گیتار باس توسط:

 

Claus Hessler, Hakim Ludin, Stephan Maass,Wim de Vries, Peter

Woelpl & Stefan Hergenroede

 

–         برگزاری درام کمپ با نوازنده بین المللی شایان فتحی؛

–         تهیه تیزرهای فعالیت در بخش آموزشی؛

–         برگزاری دو جشنواره پلی الانگ با اهدای جوایز برای نفرات اول تا چهارم؛

–         راه اندازی پایگاه اینترنتی،سایت مستقل نوازندگان درامز ایران که چکیده ای از فعالیت سایت به شرح زیر اعلام گردید:

انتشار 163 مطلب شامل مقالات آموزشی تولید داخل، فیلمهای آموزشی تولید داخل، فایلهای صوتی آموزشی و پلی الانگ، مصاحبه های اختصاصی با نوازندگان مطرح بین المللی از جمله با :

Derreck Rody, James Pastones,Marco Minnemann,  Mike Johnston

وکلیه اساتیدی که به دعوت به تهران سفر کرده اند، تهیه و در دسترس قرار دادن بانک اطلاعاتی نوازندگان درامز ایران و معرفی استعدادهای ایرانی به بازار کار، اطلاع رسانی کنسرتها با محوریت معرفی نوازندگان درامز در سراسر کشور و اخبار و رویدادهای و گزارشهای مرتبط به آن، از آنجمله گزارش های تصویری.

 

بخش دوم برنامه با محوریت برگزاری سومین فستیوال پلی الانگ نوازندگان درامز ایران و با صحبتهای استاد آرش مقدم شروع شد. هدف از برگزاری فستیوالهای پلی الانگ ، بالا بردن سطح نوازندگی  ومعرفی استعدادهای تازه و در اختیار قراردادن پلات فرمی برای نشان دادن هنر و تواناییهای نوازندگان جوان و مستعد میباشد.

بناست درپلی الانگ سوم که در سال آتی برگزار خواهد شد، همنوازی درامز و باس را داشته باشیم تا هماهنگی بین این دو ساز مهم در گروه از پایه اتفاق بیوفتد. با برگزاری این گردهمایی و باز کردن هر چه زودتر این موضوع به نیت آشنایی هرچه بیشتر نوازندگان این دو سازو وجود فرصت کافی جهت پیدا کردن همنواز باس، انتخاب قطعه و تمرین ، از دوستان نوازنده در نوازندگان گیتار باس نیز دعوت بعمل آورده بود. شایان ذکر است که با پیگیریهای نوازنده خوب و با اخلاق گیتار باس آقای سام مقدم، چندیست که نوازندگان باس ایران نیز کار خود را آغاز کرده است.

 

استاد پیشکسوت و نوازنده صاحب نام گیتار باس استاد فرشاد رمضانی و همچنین نوازنده مطرح و تکنیکی آرش سعیدی از جمله نوازندگانی بودند که در این گردهمایی شرکت کردند.

 

در این میان دوستان باسیست و درامر نظرات خود را در باره نحوه اجرای فستیوال پلی الانگ ارایه کردند و پیشنهاداتی مبنی بر تغییر نحوه داوری داشتند.

درادامه از طرف اساتید پیشنهاد شد که نوازندگان هر دو ساز با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند تا در صورت نیاز جهت همنوازی در این رویداد از وجود یکدیگر بهرمند شوند و فستیوال پلی الانگ سوم از سطح کیفی بالاتری برخوردار شود.

 

از نکات جالب این گردهمایی درخواستهای فراوان نوازندگان برای شرکت در جشنواره پلی الانگ سوم بود که خود نقطه عطفی در برگزاری این گونه برنامه ها بشمار میآید. امید است در این دوره فستیوال پلی الانگ شاهد اجراهای متفاوت و با کیفیتی از نوازندگان شرکت کننده باشیم.

 

در پایان نوازندگان درامز ایران تشکر ویژه ای ازسایت موسیقی پارس و شرکت سرنا و دست اندرکاران سالن سرنا مینماید که همیشه حامی نوازندگان ایرانی بوده و هستند.

 

با تشکر از خانم گران نظر برای عکسها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تگ‌ها: Derreck Rody James Pastones Marco Minnemann Mike Johnston drums drumer drummers iranian drummerClaus Hessler Hakim Ludin Stephan Maass Wim de Vries Peter Woelpl Stefan Hergenroede درامز درامر نوازنده هنرمند Derreck Rody James Pasto

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *