رویدادها, ورک شاپ

سه روز با استیو بیکر در تهران

 

سه روز با استیو بیکر در تهران

 

Steve Baker نوازنده مطرح سازدهنی سبک بلوزدر دنیا برای مسترکلاسهای آموزشی خود به تهران سفر کرد. وی که بعنوان مشاور در کمپانی “HOHNER” فعالیت میکند با پشتیبانی این کمپانی و به دعوت “شرکت سرنا” و با همکاری ” نوازندگان درامز ایران” سه روز به تهران آمد. در این سه روز بیش از 10 ساعت کلاسهای آموزشی تخصصی سازدهنی در سالن سرنا برگزار گردید و بالغ بر 50 نفر از نوازندگان و علاقمندان به این ساز در کلاسهای وی شرکت کرده و از نزدیک با تکنیکهای این نوازنده بین اللملی آشنا شدند. استاد بیکر در نهایت شکیبایی مطالب مهم و آموزشی خود را به شرکت کنندگان انتقال می داد و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ میگفت. صحبتهای وی توسط یکی از اعضای فعال درامز بنام سینا نجفلو به فارسی برگردانده می شد و طبق روال کلاسهای آموزشی با اساتید بین المللی آقای علیرضا طباطبایی برگزار کننده این مسترکلاس ها بود.

کلاسهای استیو بیکر به سه سطح مبتدی، پیشرفته و حرفه ای دسته بندی شده بود تا هر یک از شرکت کنندگان در هر سطحی نهایت استفاده را از حضور چنین استادی ببرند. آقای بیکر در کلاسهای خود ضمن عرضه مباحث نظری، از مباحث عملی نیز استفاده میکرد و با همنوازی با شرکت کنندگان مفاد آموزشی را انتقال میداد. وجود اساتیدی چون استاد منصور پاکنژاد و استاد بابک صفرنژاد در این کلاسها کمک شایانی برای شرکت کنندگان بود.

روز پایانی حضور استیو بیکر در ایران با ضبط قطعه ای نوشته خود استاد، دراستودیو سرنا آغاز شد. قطعه ای در سبک “New Orleans Funk”  بنام ” Funky Mardi Gras” که با نوازندگی وی به یکی از بهترین قطعه های ضبط شده در استودیو سرنا بدل گردید. این قطعه بعنوان موسیقی متن تیزر حضور استیو بیکر در تهران در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین پس از ضبط در استودیو، مصاحبه مفصلی توسط ” درامز” با استیو بیکرانجام شد که بزودی در همین سایت قابل خواندن خواهد بود.

اجرای اختتامیه استیو بیکر در شب آخر مورد استقبال جمعی از دوستداران سازدهنی قرار گرفت. این اجرا که بعنوان جمع بندی مباحث مطرح شده در کلاسها برگزار شد، توسط تیم فیلمبرداری” سایه روشن”  بصورت کامل فیلمبرداری شده و بزودی از طریق شرکت سرنا عرضه خواهد شد. در این اجرا بابک صفرنژاد بعنوان نوازنده قدر سازدهنی در ایران استیو بیکر را همراهی کرد وبه وی نشان داد که در ایران نیز استعدادهای برتری در موسیقی یافت میشود.

وجود امکانات آموزشی و اجرایی استاندارد، مهمان نوازی گرم ایرانی ازاستیو بیکر، احترام و محبت شرکت کنندگان به استاد،غذای لذیذ ایرانی و عکسهای سلفی بیشمار شرکت کنندگان با استیو بیکر، همه و همه باعث شد تا دید وی نسبت به ایران کاملا دگرگون شده و راقب به حضور مجدد در ایران باشد.

به امید دیدار مجدد استیو بیکر در ایران …..

عکسهای زیادی از این برنامه توسط تیم عکاسی گرفته شده که در پایان تعدادی از آنها را ملاحضه میفرمایید.

 

ورک شاپ و مسترکلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استیو بیکر در استودیو سرنا

 

 

 

 

مصاحبه با ایرانین درامر

 

 

 

 

…و اجرای اختتامیه…

 

 

 

 

 

 

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *