رویدادها, ورک شاپ

اولین درام کمپ نوازندگان درامز ایران با حضور استاد شایان فتحی برگزار گردید.

اولین درام کمپ نوازندگان درامز ایران با حضور استاد شایان فتحی برگزار گردید.

 

 

این اولین درام کمپ رسمی نوازندگان درامز بود که با شرکت 15 شرکت کننده بصورت اکتیو و پسیو، و با راهنمایی استاد شایان فتحی در سالن سرنا و بمدت 4 ساعت برگزار شد.

کلیه شرکت کنندگان اکتیو این درام کمپ همراه با درامز خود به سالن آمده بودند و پس از چیدمان ،شروع به کار کردند. که از مدتها قبل به دنبال آماده سازی شرایط برای برگزاری درام کمپ بوده ،با همنوازی 10 درامر به هدف خود رسید.

 شایان کار خود را ابتدا با یک Hip Hop Groove شروع کرد و بروی حس Shuffle بیت هیپ هاپ تاکید داشت. هر یک از شرکت کنندگان میبایست 4 میزان بیت را ادامه داده و شافل را در آن حس میکرد. شایان با ذکر نکاتی سعی در بیرون کشیدن این حس از تک تک شرکت کنندگان داشت که در نهایت خونسردی مختص خودش ،در این امر موفق نیز بود.

بعد از آنتراکت ، شایان توانایی های منحصر بفردش را در معرض نمایش گذاشت و با همنوازی با پلی بک حضار را به وجد آورد. سپس قسمت دوم این درام کمپ به ریتم لاتین Salsa تعلق گرفت که فوق العاده مفید واقع شد. شایان با توضیحات کامل در باره اجزاء این ریتم محبوب ، نواختن ریتم پایه را به شرکت کنندگان منتقل کرد و تنوع ریتمیک موجود در سالسا را به آنها نشان داد. وجود استاد همایون نصیری در سالن و همنوازی وی با شایان بر روی کونگا نیز به درک بهتری از این ریتم بسیار کمک کرد.

سپس شایان با نشان دادن Drum Feel  از Aaron Spears شرکت کنندگان را با فنون ظریف این نوازنده قدر آشنا کرد. کلیه شرکت کنندگان این درام فیل را بصورت آهسته و دستجمعی تمرین کرده و بعد انفرادی در یک گروو بکار بردند.

در پایان نوبت به Swing  رسید. شایان با ذکر نکاتی بسیار مهم و سودمند ، طرز صحیح نواختن این ریتم را به شرکت کنندگان منتقل کرده و تمرینات مقدماتی سوینگ را معرفی کرد.

از نکات جالب این درام کمپ ، حضور استاد پیش کسوت آقای کیوان شکوه و آرش پژند مقدم بود که با همنوازی خود سطح کلاس را ارتقاء دادند. همچنین مهمان ویژه دیگری در این کمپ حضور داشت؛ آقای پژمان کوره چی که در آمریکا بزرگ شده است و در حال حاضر نوازنده سبک متال میباشد. وی که بصورت مهمان به این جمع پیوسته بود ، از انسجام و انضباط درامرهای ایرانی متعجب شده بود و توقع یک چنین برنامه مرتبی را در تهران نداشت. امیدواریم در آینده از تجربیات ایشان نیز استفاده کنیم.

در پایان طبق معمول این ساعت بود که ما را از ادامه برنامه بازداشت. همه حضار آنچنان محو در همنوازی با استاد بودند که گذشت زمان احساس نشد.

از این برنامه تیزر کوتاهی در دست تهیه میباشد که بمحض آماده شدن ازطریق سایت مستقل در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تشکر از کلیه دوستان عزیزی که در این برنامه شرکت کردند و اساتیدی که با حضور خود جمع را یاری فرمودند. همچنین از عکاس و فیلمبردار این برنامه آقای پیمان کرمانی ؛ سایت موسیقی پارس ، خانم حیرتی و گران نظر که همیشه اخبار نوازندگان درامز ایران را پوشش داده اند و شرکت سرنا و سالن سرنا که نهایت حمایت و همکاری را با جمع درامرهای ایرانی دارند.

جای کلیه دوستانی که موفق به شرکت در این کمپ نشدند بسیار خالی بود.

در انتها عکسهای این درام کمپ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 منتظر عکسهای بیشتر باشید …..

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *