آموزش, مقالات

تلفن هوشمند یا نمایشگر درام الکترونیک؟

 

تلفن هوشمند یا نمایشگر درام الکترونیک؟

این روزها هرکسی یک تلفن هوشمند در جیب خود دارد، بخصوص ما درامرها که از انواع درام ماشین، مترونوم و برنامه های مختلف موسیقی بهره میبریم. با اپلیکیشن رایگان یاماها جهت کنترل مدل مبتدی الکتریک درام یاماها، حالا به اپلیکیشن های گوشی، این اپ نیز اضافه میگردد:

اپلیکیشنی با نام “DTX400 Touch”

در مدل مبتدی و به نسبت ارزان قیمت درام الکتریک کمپانی یاماها، نمایشگری وجود ندارد و کلیه ویژگی ها و کارایی های این مدل با ترکیب دکمه ها با هم عمل میکنند، که در ابتدا برای نوازندگان تازه کار که بیشترین لذت را از “روشن کردن و نواختن” میبرند خیلی مهم نیست. ولی با وجود این اپ بر روی گوشی هوشمند و متصل کردن گوشی توسط کابل USB به Mini-USB گوشی هوشمند شما به نمایشگری کامل برای درام الکتریک تبدیل میگردد که کار با مادیول را بسیار ساده و جذاب میکند.

 

 

بعد از دانلود کردن این اپ از “اپ استور” جهت IOS و یا “گوگل پلی” جهت اندروید و اتصال آن به مادیول درامز خود، دستگاه فوری شناخته میشود و شما میتوانید شروع به کار کنید. برای قراردادن گوشی درقسمت بالای مادیول DTX400 جایی تعبیه شده است.

 

 

در قسمت نمایشگر اصلی، هر ده کیت از پیش تعین شده توسط عکس هایی از درام های آکوستیک یاماها نشان داده میشوند که در قسمت Edit میتوان پارامترهای مختلفی را تغییر داد. همچنین در قسمت Setting  در منو میتوان صداهای مختلفی را برای پدها تعریف کرد، صدای تک تک پدها را تنظیم کرد و یا سنج ها را کوچکتر یا بزرگتر نمود؛ با حرکت انگشت میتوان در قسمت Trigger-Setting پدال های هت و پدال کیک را تنظیم کرد.

 

 

در صورتی که نخواهید از طریق این اپ به تنظیمات مترونوم درامزتان دسترسی داشته باشید، میتوانید گوشی خود را مجدد در جیبتان بگذارید.

این اپ را میتوانید بصورت رایگان از سایت رسمی یاماها دانلود کنید و برای درام های یاماها مدلهای DTX400K، DTX430K، DTX450K استفاده نمایید.

علیرضا طباطبایی

ایرانین درامر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *