رویدادها, ورک شاپ

گزارش ورک شاپ پروگرسیو درامینگ اندی روده در تهران

Andi Rohde ، نوازنده درامز آلمانی که در گروه هارد راک Ohrefeindt  و گروه متال Plenty Of Nails  نوازندگی درامز را بر عهده دارد، در خرداد ماه 1394 میهمان ایرانین درامر برای برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی در این سبک از موسیقی بود.

این کارگاه با محوریت چهار موضوع تکنیکهای “دست” ، “پا” ، “هم-آهنگی و پلی ریتم” و “هم-آهنگی و موزیکایته” بمدت 12 ساعت در سالن سرنا برگزار شد. در این برنامه نیز علاقمندان به این سبک از موسیقی، از اقصا نقاط ایران (اصفهان –شیراز-خرم آباد –گیلان و…) دور هم آمدند تا دانش و تکنیک خود را بروز کنند.

حضور اندریاس روده با بازدید از “مدرسه درامز آریان” آغاز شد و امکانات این مدرسه مورد توجه وی قرار گرفت. این مدرسه با امکانات کامل و با محتوای روز تدریس درامز، برای اولین بار در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و آینده درخشانی را برای هنرجویان این ساز لذت بخش ترسیم میکند.

هر کلاس با قطعه پلی الانگ و نوازندگی اندی در این سبک آغاز شده ، سپس به مطالب آموزشی پرداخته میشد.

جهت همنوازی شرکت کنندگان ست درامز دیگری مجهز به دابل پدال آماده شده بود تا با دعوت اندی، این عزیزان به روی استیج رفته و نکات آموزشی را اجرا کنند. همچنین غیر از پد های تمرینی دست ،تعدادی پد پا با توین پدال در سالن موجود بود تا شرکت کنندگان نهایت بهره برداری را از این دوره کلاسهای آموزشی داشته باشند.

اندی روده پیش از سفرش به تهران توسط شبکه های اجتماعی با علاقمندان این سبک در ایران در تماس بوده و خود را کاملا برای سوالات شرکت کنندگان آماده کرده بود. از جمله مباحثی که علاقمندان به سبک متال در ایران پیگیر آن بودند، انواع “بلست بیت” بود که اندی با معرفی و تدریس “Traditional Blast Beat” ، “Bomb Blast” ، “Hammer Blast” و “Gravity Blast” شرکت کنندگان را با رموز این بیت ها آشنا کرد.

در کلاس “Poly Rhythm”  نیز اندی شرکت کنندگان را با نوازندگی پلی ریتمیک، که از مشخصه های این سبک از موسیقی است آشنا کرد. نکات ظریف و مهمی که هم در موضوعات پایه و هم در نوازندگی موزیکال مد نظر وی بود مورد استقبال هنرجویان قرار گرفت و مطمینا این نکات نوازندگی شرکت کنندگان را بصورت پایدار بهبود خواهد بخشید.

روز سوم حضور اندی روده در تهران با ضبط تراکی از گروه خودش در استودیو سرنا آغاز شد. پس از ریکورد این تراک، مصاحبه ای اختصاصی با ایرانین درامر انجام شد که در صدد آن هستیم که این مصاحبه بصورت تصویری منتشر گردد. همچنین کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار شد که در دنیای مجازی قابل دسترس میباشد.

بعنوان اختتامیه حضور اندریاس روده در تهران، در شب آخر اجرایی در سبک پروگرسیو متال در سالن سرنا برگزار شد و مورد توجه علاقمندان به این سبک قرار گرفت.

طبق معمول روال کارگاه های با اساتید بین المللی، فیلم کوتاهی از حضور ایشان در دست تهیه میباشد که بلافاصله پس از آماده شدن از طریق سایت در دسترس عموم خواهد بود.

دوستان زیادی برای برگزاری این برنامه تلاش کرده بودند که تشکر صمیمانه از این عزیزان داریم:

جناب آقای خورزنی مدیر شرکت سرنا و جناب آقای کزازی که همواره برای رشد ساز درامز در ایران از هیچ حمایتی دریغ نداشته اند. اعضای فعال آقایان سینا نجفلو، که ترجمه تخصصی همزمان این برنامه را برعهده داشت؛ آقای آشور مرادیان که زحمت هماهنگی های سالن را به دوش کشید؛ محمد زبیحی و مازیار عالمی عزیزدر بخش پشتیبانی فنی؛ جناب آقای عظیمی مدیریت سالن سرنا و صدابردار برنامه علیرضا فراهانی و مدیر روابط عمومی و رسانه ای شرکت سرنا آقای علیرضا ایران نژاد وهمچنین تیم فیلمبرداری و عکاسی “سایه روشن” که یار همیشگی هستند.

در انتها عکسهایی از این ورک شاپ تقدیم میگردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به امید دیدار در برنامه های آینده  …

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *