اخبار

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

مصاحبه اختصاصی با توماس پریجن نوازنده امریکایی گروه The Mars Volta و Eros Ramazzotti

تامس پریجن، بدون شک یکی از پدیده های موسیقی امریکا محسوب میشود، او تنها زمانی که فقط ۹ سال داشت برنده جایزه ۳ هزار دلاری مسابقات Guitar Center Drum OFF شد و در ۱۲ سالگی توانست به عنوان جوان ترین موزیسن برنده بورسیه کامل از دانشگاه موسیقی برکلی شود. او مهم ترین عامل موفقیت خود را در موسیقی، مادربزرگ خود میداند که یک پیانیست بوده است.
او در تمام این سال ها با گروه ها و موزیسن های مطرحی کار کرده است و در حال حاضر با خواننده مشهور ایتالیایی Eros Ramazzotti در حال تور هست.
در نهایت پس از تماس هایی که از طریق اینترنت با توماس پریجن داشتم، مصاحبه ای را برای سایت تدارک دیدم.

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

سلام توماس، چه چیزی باعث شد تا به درامز علاقه مند بشی و چطور نوازندگی این ساز رو شروع کردی؟

خوب من از کودکی به این ساز علاقه مند شدم و مادر بزرگم هم در یک کلیسا پیانو میزد و من رو با خودش به اونجا میبرد و من نوازندگی درامز رو در اصل از کلیسا شروع کردم.

از همان زمان هم دوست داشتی که در بزرگسالی به عنوان یک درامر امرار معاش بکنی؟

حقیقتا به یاد ندارم که راجع به همچین چیزی اون موقع می توانستم اصلا فکر بکنم… من فقط ساز میزدم، از لحظه اولی که به یادم هست مشغول نوازندگی بودم… هیچ برنامه ای از این بابت نداشتم.

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

کجا تونی ویلیامز رو ملاقات کردی؟

یک فروشگاه درامز تو سن فرانسیسکو بود که تونی در اونجا تدریس میکرد، من هم از این فرصت استفاده کردم و تو دوره های تونی ثبت نام کردم… خیلی مرد خوش برخوردی بود.

برای warm-up معمولا چیکار میکنی؟

من معمولا با حرکات کششی شروع میکنم، بعد از انجام اونها سعی میکنم پشت ساز رودیمنت هارو بزنم.

مهم ترین شاخصه یک نوازنده خوب رو چه چیزی میدونی؟

به نظر من، تایمینگ مهم ترین شاخصه یک نوازنده خوب هست، هیچ اهمیتی نداره که چند تا فیل تریپلت و linear بلد هستین… اول از همه باید بتونین که تایمینگ موسیقی رو نگه دارید و تلاش کنید که بقیه گروه به واسطه شما بهتر صدا بدهند.

معمولا چطور پارت های درامز خودت رو مینویسی؟

من معمولا حوصله نوشتن با برنامه رو ندارم.. برای همین با گوشی خودم هر اونچه که میزنم رو ضبط میکنم و بعد از بین اونها انتخاب میکنم، خیلی وقت های چیز هایی باحال و خوبی زده میشه که اگر ضبط نشده باشه انها رو از دست می دهید.

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

چطور با جان رمزی اشنا شدی؟

جان رمزی، در دانشگاه برکلی مدرس من بود، اون یه مدرس بی نظر هست و من خیلی چیز ها از اون یاد گرفتم.
به من یاد داد چیز هایی رو تمرین کنم که در حال حاضر در اونها ضعف دارم نه اینکه به دنبال چیز هایی باشم که خوب از پس اونها بر میام. سعی کنید به دنبال نقاط ضعف خودتون باشید و اونها را بیشتر تمرین کنید.

به نظر خودت مسائل موجود در زندگی روزمره چطور بر موسیقی و نوازندگی تو تاثیر گذاشته؟

من سعی میکنم در حد توانم مسئولیت پذیر باشم، من هم باید مثل بقیه قبض اب و برق رو پرداخت کنم و برای خانواده و دوستانم وقت و انرژی بگذارم. پس همه این مسائل که ما در زندگی روزمره با اونها درگیر هستیم، بر روی نوازندگی من و طوری که من موسیقی گوش میدهم تاثیر گذار هستند.
یک کار جالب که با دوستانم انجام میدهیم، مثل کتاب امانت دادن به هم دیگر موسیقی میدهیم، و همیشه خوراک جدید برای گوش دادن پیدا میکنیم به این روش.

با گروه خودت The Memorial اوضاع چطور پیش می رود؟

فعلا قصد بر تغییر نام گروه داریم و فکر میکنم اگر بتوانم از چند نفر دیگر کمک بگیرم، به زودی ضبط آلبوم جدید رو شروع کنیم.

مصاحبه اختصاصی با تامس پریجن

در اخر چه توصیه ای برای موزیسن های نسل جدید داری؟

توصیه میکنم که پشت کار داشته باشید و زود رها نکنید، زندگی سختی رو در پیش رو خواهید داشت به عنوان یه موزیسن اما تحقق اون بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود.

قسمت دوم مصاحبه با مارکو مینمن و قسمت اول مصاحبه با جورج کولایس به زودی…

تابستان ۱۳۹۵
سینا نجفلو

تگ‌ها: Thomas Pridgen Drum

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *