آموزش, مقالات

چطور تمرین کنیم

مثل هر تمرینی احتیاج به دو اصل: Discipline    و ممارست دارد.

–          برای تمرین ابتدا ذهن خود را آرام کنید و کاملا متمرکز روی اعضای بدن (که قرار است با این تمرین کار کنند) شوید.

–          ابتدا مکانیسم تمرین مورد نظر را انجام دهید. ببینید ضربات چطور باید بنشینند.حرکات را بصورت کامل آهسته اجرا کنید و به بدن خود فرصت بدهید فرم حرکت را بفهمد.

–          در صورتی که مکانیزم برای ذهن و بدنتان جا افتاد و احساس کردید بدون گرفتگی عضلات و بدون فشار قادر به تکرار مکرر تمرین هستید، نوبت به تمرین با مترونوم می رسد.

–          با ممارست در تمرین با مترونوم، فرم حرکت کاملا درونی می شود و دیگر احتیاج به درگیر کردن ذهن برای اجرای آن نیست.

حتما دفترچه “گزارش تمرین” برای خود تهیه کنید! در این دفترچه تاریخ شروع تمرین- نوع تمرین- مترونوم مبدا- مترونوم مقصد و مدت تمرین را بنویسید.اینکار باعث به وجود آمدن برنامه تمرین می شود و همینطور در بالا بردن انگیزه شما بسیار کارمفیدی است.

 

قانون دیگری که حتما باید مد نظر گرفته شود این است:

درامر همان قدری قوی است که ضعیفترین عضو او!

با توجه به این قانون، برای تمرین تکنیک به عضو ضعیف توجه کنید.برای مثال اگر تمرین 16th (دولاچنگ) به صورت RLRL در مترونوم Quarter Note=120 انجام می دهید، حتما توانایی دست چپ (برای نوازندگان راست دست) را مد نظر بگیرید.

در صورت هرگونه گرفتگی در عضلات، یا فشار اضافه و یا حرکت کنترل نشده در بدن، مترونوم را با سرعت پایین تر روشن کنید تا ضربات دست چپ (دست ضعیف تر) کنترل شوند.

 

علیرضا طباطبایی- آشور ظفرمرادیان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *