آموزش, مقالات

معرفی برنامه GROOVE FREEDOM

معرفی برنامه Groove Freedom

برنامه ای فراتر از انتظارات شما!

مایک جانستن مدرس و نوازنده آمریکایی که در سال های اخیر به دلیل استفاده از شیوه های نوین در امر آموزش باعث جلب توجه علاقه مندان این زمینه به خود شده، در فروردین امسال اقدام به انتشار و توسعه برنامه ای به نام Groove Freedom یا همان آزادی در گروو نواختن، کرد.
این برنامه که بر اساس کتاب اخیر او که به همان نام منتشر شده بوده است، در حال حاضر تنها برای کاربران آیپد به صورت رایگان قابل دسترس هست.

معرفی برنامه Groove Freedom

از نظر محتوا شاید بتوان گفت که برنامه مجموعه ای است از کتاب های معروف برای یادگرفتن گروو های مختلف مثل سری کتاب های New Breed (Gary Chester)، Future Sounds (David Garibaldi)، Realistic Rock (Carmine Appecie) و …
اما از نظر شیوه بیان و‌ آموزش جانستن دست به کار خلاقانه ای زده و با امکاناتی که در این برنامه قرار داده، یاد گرفتن این گروو های حوصله سر بر رو بیش از بیش برای شما آسان و لذت بخش تر کرده.

معرفی برنامه Groove Freedom

سیستم به چهار گروه قسمت تقسیم میشه :
۱ – آزادی عمل باس درام
۲ – آزادی عمل اسنر درام
۳ – گروو های ملل (لاتین – آفرو و …)
۴ – گروو های مبتنی بر نت سه لا چنگ

هر کدوم از این گروه دارای پترن های مختلفی هستند که از آسان به سخت مرتب شده اند، سیستمی که بر روی هر پترن اجرا شده اینگونه هست که اگر شما در گروه یک (باس درام) هستید و پترن ۲ رو برای تمرین انتخاب میکنید، سیستم به شما تمامی جایگشت ها و احتمالاتی که میشه باس درام رو جا به جا کرد ارائه میده.
در کنار این بهره بردن از تنظیم صدای هر قسمت ساز خیلی به کاربردی تر بودن این برنامه نسبت به سی دی کمک کرده، در واقع شما از یک میکسر بهره میبرید که میتوانید به میزان دلخواه صدای های هت خودتون رو بالا و پایین کنید یا اینکه به طور کلی صدای باس درام رو قطع کنید و به ها هت و اسنر گوش بدید.
ابزار دیگه ای که برای شما قرار گرفته شده، امکان تعیین تمپو از طرف شماست، ممکن هست شما بخواهید یک پترن رو در تمپو ۹۲ گوش کنید فقط کافیه مترونوم رو بر روی ۹۲ قرار بدید تا پترن در اون تمپو برای شما نواخته بشه.
برنامه همچنین به شما امکان این رو میده که بتونید با یک پرکاشنیست، پترن مورد نظر رو بزنید و در نتیجه باعث میشه تا شما به یک درک موسیقایی بهتر از چیزی که مینوازید برسید.
شما میتونید پترن رو با درام ست های مختلف هم گوش کنید و در اخر هر تمرین میزان رضایت خودتون رو از تمرین اون روز اعلام کنید و به این صورت از پیشرفت خودتون در هر هفته یا ماه با خبر بشوید.

معرفی برنامه Groove Freedom

در آخر، شما میتوانید با ماهیانه ۵ دلار، ۶ ماهه ۲۶ دلار و یک ساله ۵۰ دلار حق اشتراک این برنامه رو خریداری کنید و از پترن ها و سیستم هایی که به این برنامه اضافه خواهد شد استفاده کنید که به نظر من با امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار میده گزینه بسیار بهتری نسبت به خرید همین کتاب با قیمت حدود ۲۰ تا ۲۵ دلار هست.

معرفی برنامه Groove Freedom

سینا نجفلو – بهار ۱۳۹۴
– نوازندگان درامز ایران-

تگ‌ها: Mike Johnston Groove Feedom Iranina_Drummer

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *