اخبار

ورک شاپ و مسترکلاس «کلاوس هسلر» در تهران برگزار شد

ورک شاپ و مستر کلاس کلاوس هسلر در تهران برگزار شد

موسیقی ما – آرتین ولی الهی: کارگاه آموزشی درامز شامل وُرک شاپ و مَسترکلاس با تدریس «کلاوس هسلر» (Claus Hessler) نوازنده برجسته آلمانی، طی سه روز و به همت شرکت «سُرنا» در سالن کنسرتهای این شرکت برگزار شد. در این برنامه نوازندگان سرشناسی چون استاد عین الله کیوان شکوه (نوازنده پیشکسوت)، علیرضا طباطبایی، همایون نصیری، آرش پژند مقدم، بهنام ابطحی، علیرضا میرآقا، آشور مرادیان، بردیا امیری و… حضور داشتند.

علیرضا طباطبایی (مدرس درامز و نوازنده گروه آریان) که بانی برگزاری این برنامه بود، در گفت و گو با «موسیقی ما» در خصوص این کارگاه اظهار داشت: «از حدود شش ماه پیش برای برگزاری این وُرک شاپ برنامه ریزی کرده و پیگیری های لازم را انجام دادیم و در این راه از با حمایت و همکاری آقایان سعید خورزنی و سعید کزازی (مدیران شرکت سُرنا) بهره مند شدیم که قطعاً بدون همراهی آنها، من به تنهایی موفق به برگزاری چنین برنامه ای نمی شدم. این برای نخستین بار است که یک استاد بین المللی در این سطح، برای برگزاری مسترکلاس به تهران سفر می کند و پیش از این علاقه مندان به برنامه های اینچنینی مجبور بودند به کشورهای دیگر سفر کنند. خوشبختانه این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد و علاقه مندان از سطوح مختلف (آماتور تا حرفه ای) در آن حضور به عمل آوردند».

وی در تشریح پیشینه «کلاوس هسلر» نیز گفت: «ایشان یکی از مدرسین صاحب نام بین المللی و از شاگردان آقای «جیم چپین» (Jim Chapin) – که سال 2009 فوت شد – هستند و در واقع ادامه دهنده راه ایشان و مبحث تکنیکال استاد “Moeller” و “Open Handed Playing” – که تخصص خودشان است – به حساب می آیند. همچنین وی علاوه بر نوازندگی و تدریس، به نویسندگی هم اشتغال دارند و سه کتاب تخصصی و نیز مقالات مختلفی از ایشان در چندین مجله تخصصی بین المللی معتبر انتشار یافته است».

گفتنی است علاوه بر چهره های سرشناس، حدود 80 نفر از سایر علاقه مندان از شهرهای مختلف کشور از جمله تبریز، بوشهر، قائم شهر، گرگان، زرین شهر، قزوین، همدان، اصفهان و کیش نیز در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

«آرش پژند مقدم» (نوازنده درامز) ترجمه سخنان کلاوس هسلر در طول مدت کارگاه را بر عهده داشت.

در پایان مسترکلاس، «همایون نصیری» (سرپرست گروه دارکوب) برای دقایقی به هم نوازی با کلاوس هسلر پرداخت.

اشکهای شوق یکی از حاضرین در روز اول این برنامه، از جمله نکات جالب توجه آن بود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *