آموزش, مقالات

کمی هم برای شنونده

کمی هم برای شنونده

کمی هم برای شنونده
متصل کردن پالس سیاه به میزان های لنگ
نوشته مایک جانستن
ترجمه سینا نجفلو
برگرفته شده از مجله مدرن درامر ماه مارس.

کمی هم برای شنونده

شاید به عنوان یک درامر نواختن میزان های لنگ کمی شما رو با چالش مواجه کنه، اما متاسفانه چیزی که اصلا به آن توجه نمیشه اون حس و معنایی هست که با زدن این نوع ریتم به شنونده القا میشه،
خوب دلیل نامگذاری میزان های لنگ این هست که ریتم های مبتنی بر این کسر میزان حس لنگ بودن یا به اصطلاح “ODD” دارند. اما لزومی هم نداره که اینطوری باشه، تعداد زیادی آهنگ های پاپ هست که در کسر میزان های لنگ نوشته شده اما اصلا اون حس عجیب و شکسته رو ندارند، به عنوان مثال آهنگ های SAINT AUGUSTINE IN HELL و I HUNG MY HEAD از استینگ (با نوازندگی خارق العاده وینی کالیوتا) و یا DREAMING IN METAPHORS از سیل و SEVEN از گروه دیو میتیوز.

به طور کلی کسرمیزان ها رو میتوان در ۲ گروه دسته بندی کرد:
۱ – کسر میزان های ساده یا COMMON که شامل : ۶/۸ – ۴/۴ – ۲/۴
۲ – کسر میزان های لنگ یا ODD TIME SIGNATURES که شامل : ۱۱/۱۶ – ۷/۸ – ۵/۸ – ۳/۴
می باشند.
حسی که شنونده با گوش دادن به یک آهنگ که در کسرمیزان های ۵/۸ و یا ۷/۸ نوشته شده پیدا میکنه به اینصورت هست که ، سعی میکنه بتونه اون پالس رو پیدا کنه اما به محض اینکه فکر میکنه اون رو پیدا کرده دوباره گمش میکنه!
یک راه خوب که بشه با اون همه رو راضی کرد این هست که شما یک پالس بر اساس نت سیاه بر روی اون گرو و ریتم لنگ خودتون اضافه کنید، و اونوقت شما ۲ کسر میزان مثل کسر میزان های ۵/۸ و ۵/۴ یا کسر میزان های ۷/۸ و ۷/۴ باهم خواهید نواخت. و روشی که شما میتونید اون پالس سیاه رو به ریتم اضافه کنید این هست که چنگ اول هر سیاه خود رو با تاکید بنوازید.

در مثال اول شما یک ریتم ساده در ۵/۸ دارید که اسنر بر روی چنگ چهارم قرار داره، اگر شما ریتم رو بدون اکسنت های-هت بزنید شنوندگان مجبور میشن که پالس و مترونوم خودشون رو بعد از هر میزان دوباره ست بکنند، اما اگر چنگ اول هر سیاه خودتون رو با تاکید بزنید اون موقع شنوندگان به راحتی میتونن اون نت سیاه شاهد رو در بازه ۲ میزانی پیدا کنند.

 

کمی هم برای شنونده

نکته : در هر یک از تمرین ها، در میزان اول شما نت های فرد رو با تاکید خواهید زد (۷ و ۱،۳،۵) و در میزان دوم نت های زوج رو با تاکید خواهید نواخت (۶ و ۲،۴)

خوب در اینجا باس درام رو در دولاچنگ ضرب دوم اضافه میکنیم :

کمی هم برای شنونده

در مثال سوم با خورد کردن نت های های هت پترن سختی رو درست کردیم

کمی هم برای شنونده

در این مثال یکم پترن قبلی رو بیشتر گسترش میدیم و های هت خودمون رو بر روی پالس سیاه باز میکنیم.

کمی هم برای شنونده

حالا همه های هت ها رو به صورت دولاچنگ میزنیم

کمی هم برای شنونده

حالا بیایید همون چیز ها رو با کسر میزان ۷/۸ امتحان کنیم، این ریتم پایه است که به ما کمک میکنه پالس سیاه رو در این کسر میزان بزنیم.

کمی هم برای شنونده

بعدش ۲ تا ضرب اسنر اضافه میکنیم و باس درام دوم رو به ضرب ششم منتقل میکنیم.

کمی هم برای شنونده

در مثال سوم با خورد کردن نت های های هت پترن سختی رو درست کردیم

کمی هم برای شنونده

در این مثال یکم بیشتر گسترش میدیم پترن رو و های هت خودمون رو بر روی پالس سیاه باز میکنیم.

کمی هم برای شنونده

حالا همه های هت ها رو به صورت دولاچنگ میزنیم.

کمی هم برای شنونده

Video Player

PDF دانلود نسخه

 

-.pdf [340.67 کیلوبایت] ( تعداد دانلود: 167)

تگ‌ها: Mike Johnston Modern Drummer Magazine Sina Najaflou

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *